فراموش شدن پسورد هارد دیسک

نوع پسورد در هارد دیسک میتواند تنوع زیادی داشته باشد پسورد روی قسمت user data یا قسمت service area اگر شما برای مسائل امنیتی قصد گذاشتن پس ورد روی هارد دیسک را دارید باید این کار را با دقت بسیار بالا انجام شود چون گاهی فراموش کردن بعضی از پس ورد ها به منزله از دست رفتن اطلاعات هارد میباشد
پسورد اگر در قسمت تنظیمها security انواع لپ تاپ روی هارد دیسک های 2.5 اینچ قرار گیرد ،اکثرا در یکی از ماژول های هارد دیسک قرار دارد که به کمک MRT یا PC3000 و … میتوان این نوع از پسورد ها را به راحتی remove کرد .
اگر پسورد به کمک یک نرم افزار مثل بیت لاکر روی هارد دیسک قرار دهیم .(باید به این نکته هم واقف باشیم که پسورد در قسمت user data قرار میگیرد) ؛ طبیعی است استفاده از این نرم افزار برای رمز گذاری هارد دیسک باید با دقت بسیار زیادی انجام می پذیرد و فقط به کمک recovery key امکان پذیر خواهد بود .
زیرا قسمت user data به صورت کامل encrypt شده و decrypt این قسمت از هارد برای ما امکان پذیر نیست لطفاً حتما پسورد را با دقت وارد کرده و آن را خوب به ذهن خود بسپارید و recovery key را هم در جایی از رایانه save نمایید .
برداشتن پسورد های بعضی از هارد ها مثل my passport western که با نرم افزار خود WD روی آن پس ورد گذاشته شده هم بدون داشتن خود پسورد اغلب سخت و حتی در مواردی بی نتیجه خواهد بود اما با توجه به اینکه این نوع پسورد در قسمت Service area قرار خواهد گرفت به کمک یک آی سی bridge روی برد هارد Western این رمز ساختار بندی می شود و گاهی به کمک pc3000 یا MRT و …. امکان رمزگشایی وجود خواهد داشت .
به صورت معمول توصیه میشود اگر هارد شما پسورد داشت این تفکر را نداشته باشید که با فرمت هارد میتوان اطلاعاتی از هارد بدست آورد و نباید به هیچ عنوان اقدام به فرمت هارد دیسک نمود.

Facebook
Pinterest
WhatsApp
LinkedIn
Print
Telegram

نوشته های اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.