0 - ریال

سبد خرید شما خالی است.

تعمیرگاه


در انواع برند لپ تاپ اعم از اپل ، دل ، سونی ، ایسوس ، ایسر ، فوجیتسو و … انجام سرویس های سخت افزاری برای قطعات معیوب و از کارافتاده دستگاه از جمله خدمات است که میتوان با حضور در مرکز تعمیرات تخصصی سخت افزار آی پی در کمترین زمان و بهترین کیفیت برخوردار شد.

چندی از خدمات سخت افزاری لپ تاپ در مرکز تعمیرات سخت افزار آی پی از قبیل : تعویض کیبورد لپ تاپ ، تعویض باتری لپ تاپ ، تعویض ال ای دی لپ تاپ ، تعویض ال سی دی لپ تاپ ، تعویض تاچ اسکرین لپ تاپ ، تعویض مادربرد لپ تاپ ، تعویض فن سی پی یو لپ تاپ و ….


هزینه تعمیرات سخت افزار لپ تاپ
چقدر میبایست برای تعمیر لپ تاپ هزینه کرد ؟ در واقع برای پاسخ به این سوال باید ارزیابی آسیب به برد مورد بررسی قرار گیبرد و مشکلات دقیق مادربرد لپتاپ مشخص شود ، گاها برای تعمیرات ایرادهای برد های لپتاپ میبایست از تجهیزات خاص و یا قطعات خاص استفاده کرد ؛ در این زمان هزینه تعمیرات سخت افزاری لپتاپ بیشتر میشود و پس از بررسی کامل ایراد لپتاپ ، توسط کارشناس به شما اعلام هزینه خواهد شد.

هزینه تعویض قطعات لپ تاپ

تعویض ال ای دی لپتاپ

تعویض قاب لپتاپ

تعویض کیبورد لپتاپ

تعویض فن لپتاپ

تعویض باتری لپتاپ

تعویض اسپیکر لپتاپ

تعویض رم لپتاپ

تعویض هارد لپتاپ

مراحل تعمیرات تخصصی سخت افزار لپ تاپ در سخت افزار آی پی

الف . تماس با سخت افزار آی پی
قبل از مراجعه حضوری به تعمیرگاه پیشنهاد میکنیم ابتدا از طریق شماره تماس های مجموعه با کارشناسان فنی  سخت افزار آی پی تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه ترین زمان بتوانید حدود زمان مورد نیاز برای تعمیر و حدود هزینه برای مورد پیش آمده برای لپ تاپ را متوجه شوید.

ب . عیب یابی لپ تاپ
پس از مراجعه حضوری و چک شدن لپ تاپ توسط کارشناس تعمیرات سخت افزار لپ تاپ ؛ حدود هزینه و ایراد لپ تاپ مشخص میشود

پ. تعمیر پس از اعلام هزینه

در صورت رضایت شما برای هزینه اعلام شده ، قطعه و یا قطعات مورد نیاز برای تعمیرات مادبرد سخت افزار لپ تاپ و یا تعویض قطعات مورد نیاز برای تعمیر لپ تاپ تهیه شده و توسط کارشناس تعمیرات مراحل تعمیر انجام میشود

ج. تست و تحویل لپتاپ

پس از تعمیرات سخت افزار لپتاپ ، مجددا در پذیرش توسط کارشناس تست و مراحل مربوط به تست را میگذراند ، در صورت سلامت کامل لپتاپ برای مراحل تحویل آماده شده و گارانتی میگردد ، مجددا در زمان تحویل به شما نیز مراحل تست ثانویه انجام شده و تحویل میگردد

 

خدمات تعمیرات لپ تاپ

برای تعمیرات تخصصی لپ تاپ یا نوت بوک ، بخش های مختلف دستگاه لپتاپ بررسی شود تا در صورت نیاز قطعات مرتبط به آن تعمیر و یا تعویض گردد ، رفع اشکالات تصویر ، هارد دیسک ، مادربرد نیاز به زمان و تخصص بالا دارد.

 

انواع برند لپ تاپ

ایسوس

ایسر

سونی

دل

اچ پی

لوگو-ام-اس-آی

ام اس آی

اپل

توشیبا

لنوو

فوجستیو

سامسونگ-لوگو

سامسونگ

رفع ایراد در قطعات لپ تاپ

رفع ایراد در قطعات لپ تاپ

تعمیر و یا تعویض فن سی پی یو لپتاپ ، سرویس فن لپ تاپ ، توسط کارشناس تعمیرات سخت افزار لپتاپ ارائه میشود ، جهت پیشگیری از بروز مشکل در این قسمت از لپتاپ ( مشکل در فن سی پی یو و یا فن گرافیک ) پیشنهاد میشود سرویس های دوره ای ( هر 6 ماه یکبار ) برای لپ تاپ انجام شود ، این کار از بروز مشکل در قسمت های مختلف لپ تاپ همچون فن ، هیت سینک ، سی پی یو گرافیک و یا برد لپ تاپ جلوگیری خواهد کرد.
درصورت خراب شدن کامل فن سی پی یو ، فن باید بطور کامل تعویض گردد ، پیشنهاد میشود برای تعویض قطعات تا حد امکان جایگزین آن اورجینال باشد.

هزینه تعویض فن بستگی به نوع برند لپ تاپ و نوع مدل لپ تاپ دارد ، اکثر مواقع این هزینه مقرون به صرفه است و فن لپ تاپ هزینه بالایی نخواهد داشت ، در صورت خرابی فن که شامل شنیده شدن صدای فن ، دور بالا کار کردن فن هم میشود سریعا اقدام به تعمیر و یا تعویض نمایید. دقت شود که در صورت عدم تعمیر با توجه به افزایش دمای قطعات لپ تاپ آسیب به قطعات دیگر لپ تاپ وارد خواهد شد.

رفع ایراد در قاب لپ تاپ


قاب لپتاپ ، قسمت حساس و شکستنی لپ تاپ محسوب میشود که گاها بر اثر ضربه و یا عدم خط تولید خود برند لپ تاپ  دچار شکستگی و یا ترک در قسمت های مختلف قاب میشود ، بیشتر اوقاب امکان تعمیر خود قطعه وجود دارد ولی در مواقعی که قاب دچار شکستگی شده باشد که ممکن است به قطعات دیگر آسیب وارد کند حتی در صورت تعمیر نیز این امکان وجود داشته باشد ، پیشنهاد کارشناس به تعویض قاب خواهد بود ، در صورت بروز شکستگی در قاب کف لپ تاپ و یا قاب پشت ال سی دی اگر امکان آسیب وارد شدن از طریق قاب به ال ای دی و یا مادربرد وجود دارد پیشنهاد میشود که قاب را در اسرع وقت تعویض نمایید .

رفع ایراد در شارژر لپ تاپ

در صورت روشن نشدن لپ تاپ و یا شارژر نشدن باتری لپ تاپ ؛ ابتدا از سلامت شارژر لپ تاپ مطمئن شوید ، در صورت آسیب فیزیکی روی کابل شارژر و یا خود شارژر حتما شارژر را تعویض  و یا تعمیر کنید ، بسته به شدت آسیب شارژر یا آداپتور لپ تاپ امکان آسیب به مدار شارژر مادربرد لپ تاپ وجود خواهد داشت . گاهی با تعویض شارژر لپ تاپ مشکل هایی نظیر روشن نشدن و یا شارژر نشدن باتری لپ تاپ برطرف میشود ، تعمیر شارژر لپ تاپ در صورتی پیشنهاد میشود که شارژر مشابه آن در بازار داخلی وجود نداشته باشد و هزینه تعمیر شارژر از هزینه خرید مجدد آن بسیار به صرفه تر باشد در غیر این صورت طبق نظر کارشناس بهتر است قطعه جایگزین شود.

رفع ایراد هنگ لپتاپ

درصورتی که لپ تاپ با مشکل هنگ کردن مواجه است ، پیشنهاد میشود بدلیل امکان وجود هم مشکلات سخت افزاری و هم مشکلات نرم افزاری که تاثیر در هنگی لپ تاپ دارند ، تشخیص علت آن را به کارشناس فنی بسپارید .

رفع ایراد باتری لپتاپ

میتوان گفت که وضعیت سلامت باتری لپتاپ در فرایند شارژر لپ تاپ ارتباط دارد  در صورت خرابه این قطعه گاها لپ تاپ شارژر نمیشود و یا از مقدار درصد مشخصی شارژر کمتر باتری ، لپتاپ بدون شارژر خاموش میشود ، و یا شارژر باتری خیلی زود خالی میشود ، ترجیح بر این است باتری تعویض شود چرا که در صورت خرابی باتری ، ادامه اتصال باتری خراب روی لپ تاپ سبب وارد شدن آسیب به قسمت های مدار شارژر مادبرد لپ تاپ میشود.

رفع ایراد کیبورد لپ تاپ

گاها در عملکرد کیبورد لپ تاپ ، هنگ کردن و یا عدم کارکرد حروف و یا جابجا زدن دکمه های کیبورد را میتوان ایرادی در خود کیبورد لپ تاپ دانست ، اکثر ایراد های مرتبط با کیبورد لپ تاپ آبخوردگی کیبورد لپ تاپ و یا نفوذ الکل به زیر مدار کیبورد است . اما باز هم ممکن است که مدار مادربرد لپ تاپ دچار مشکل شده باشد و  با تعمیر مدار مادربرد لپ تاپ و بدون نیاز به تعویض کیبورد لپ تاپ مشکلات نظیر برطرف شود ولی در صورت ابخوردگی علاوه بر تعویض کیبورد ، تعمیر مدار نیز لازم خواهد بود

رفع ایراد فلت تصویر لپتاپ

درصورت تاریک بودن صفحه نمایش لپتاپ و یا پر پر زدن تصویر در ال ای دی و یا چشمک زدن سیاه و یا سفید شدن تصویر و یا پخش شدن رنگ تصویر در ال ای دی لپ تاپ و یا حتی عدم تصویر در صفحه نمایش لپ تاپ میتوان با تعویض فلت تصویر ال ای دی مشکل را چک کرد ، اما فلت تصویر قطعه ایست بسیار حساس و راه ارتباطی بین مادربرد و ال ای دی است و باید توسط کارشناس انجام شود چرا که با کوچکترین اشتباهی اتصال برد برقرار نمیشود و مادربرد میسوزد ؛ پس در صورت داشتن ایراد در فلت تصویر با تعویض فلت تصویر میتوان ایراد آن را برطرف نمود در صورت برطرف نشدن ایراد باید هم ال ای دی هم مادربرد لپ تاپ نیز چک شود و ایراد آن مشخص و برطرف شود.

رفع ایراد در ال ای دی لپ تاپ

شایع ترین ایراد در این قطعه از لپ تاپ شکستگی و یا ضربه است ، خرابی ال ای دی گاهی با صدای نویز نیر همراه خواهد بود ، در صورت عدم نمایش تصویر در نمایشگر لپتاپ ، قطعات داخلی خود ال ای دی اسکرین دچار مشکل دشه است فلذا میبایست با تعویض این مشکل برطرف گردد . در ال ای دی های جدید امکان تعمیر کمتر است و در ال سی دی های قدیمی لپ تاپ امکان تعمیر ال سی دی بیشتر وجود دارد ، به منظور تعویض ال ای دی و یا تعمیر ال سی دی لپ تاپ پیشنهاد میشود به تعمیرگاه مراجعه نموده و کارشناس برای شما تعویض ال ای دی را انجام دهد.

عیب یابی اولیه مشکلات لپ تاپ

  • زمانیکه صدای غیر عادی از لپتاپ شنیده میشود ، بوق های ممتد میتواند مشکلات بایوس و یا گرافیک باشد.
  • صدا از هارد دیسک و فن لپ تاپ نشانگر خرابی در هارد و یا فن میباشد.
  • بلافاصله بعد از روشن شدن لپ تاپ خاموش میشود میتواند مشکلاتی از نظیر بایوس ، مدار مادربرد و یا مشکل در سیستم کولینگ باشد.
  • هنگ کردن لپ تاپ حین کارد ، ممکن است مشکل به هارددیسک و یا گرافیک باشد.
  • پرش تصویر در صفحه نمایش میتواند نشاگر خرابی در فلت تصویر و یا خود ال ای دی لپ تاپ باشد.

مشکلات رایج لپ تاپ

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

داغ شدن لپتاپ بیش از حد باعث کاهش عملکرد بهینه لپ تاپ و در نتیجه باعث مشکلاتی چون هنگ کردن ، خاموش شدن خواهد بود ، یکی از دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ وجود غبار بیش از حد در سیستم خنک کننده لپ تاپ میباشد ، علت دیگر میتواند داغ شدن بیش از حد سی پی یو باشد که دلیل آن نیز میتواند قرار نگرفتن لپ تاپ روی سطح صاف باشد ، عدم قرارگیری لپتاپ روی سطح صاف میتواند از عملکرد بهینه فن سی پی یو جلوگیری کند و در نهایت باعث آسیب به فن لپ تاپ و سی پی یو شود.

لحیم سردی

آسیب وارد به لپ تاپ بر اثر کار مداوم لپ تاپ در شرایط نامساعد سرد و گرم شدن لپ تاپ اتصالات لحیم بین قطعات از جمله چیپست ، کانکتور و فلت های داخلی لپ تاپ  را لحیم سردی میگوییم. این خرابی معمولا باید با استفاده از دستگاههای تخصصی تعمیرات لپ تاپ برطرف شود.

صدا نداشتن لپ تاپ

در صورت اطمینان از نصب بودن درایور بصورت صحیح روی لپ تاپ و نداشتن صدا روی لپ تاپ باید بررسی های زیر انجام شود.

الف.جک هدفون بررسی شود.

ب.مادربرد و جک هدفون اتصالات روی برد بررسی شود.

ج.آی سی صدای مادربرد بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

د.پل جنوبی روی مادربرد بررسی و در صورت نیاز چیپست پل جنوبی تعویض شود

آب خوردگی لپتاپ

خطرناکترین آسیب به لپتاپ آبخوردگی ، یا ریختن مایعات روی لپ تاپ است ، هر چقدر مقدار نفوذ مایعات به عمق قطعات الکترونیکی خرابی های زیادی را در قطعات مختلف مادربرد وارد میکند .تعمیرات تخصصی این مشکل زمان بر است و لازم به شستشوی مادربرد و  تعویض قطعات زیادی در لپ تاپ دارد

تذکر :

درصورت ریختن مایعات روی لپتاپ ؛ بلافاصله آن را خاموش کنید ، از برق بکشید ، باتری ان را خارج کنید و دیگر روشن نکنید و به اولین فرصت به تعمیرگاه بیاورید.

قطعات لپ تاپ

قطعات لپ تاپ داخل قاب لپ تاپ را قطعات داخلی لپ تاپ و قطعات که از بیرون قاب روی لپ تاپ سوار میشوند را قطعات خارجی لپ تاپ مینامند ، قطعاتی نظیر آی سی ،چیپ، جک شارژر ، سی پی یو ، چیپ ست ، آی او را نیز قطعات مادربرد لپ تاپ مینامند.

کیبورد لپ تاپ مانند باتری لپ تاپ گاهی از زیر قاب و گاهی از روی قاب لپ تاپ سوار میشوند ولی هارد ، رم ، فلت تصویر ، ال ای دی و … در قسمت داخلی لپ تاپ قرار دارند

دیگر خدمات تخصصی لپ تاپ

  • تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ    
  • تعمیر کارت گرافیک لپ تاپ
  • تعمیر کیبرد لپ تاپ
  • تعمیر صفحه لمسی لپ تاپ
  • ارتقاء انواع لپ تاپ
  • تعمیر درایو لپ تاپ
  • تعمیر هارد لپ تاپ
  • تعمیر قاب شکسته لپ تاپ
  • تعمیر بلندگو لپ تاپ
  • تعمیر لولای شکسته لپ تاپ
  • wifi / modem / BT خرابی در
  • خرابی سیلندر ، برد .
  • کم نوری صفحه 
  • خرابی اینورترها و بروز مشکلات در تصویر
  • دلیل بالا رفتن دمای چیپ در مادربرد لپ تاپ
  • عدم برقراری مادربرد با کلیه قطعات اینترنال و اکسترنال
  • عدم کارکرد صحیح یو اس بی لپتاپ
  • لپ تاپ خطوطی عمود و افقی بر روی صفحه نمایشگرتعمیر لپ تاپ
  • شکستگی ال سی دی
  • تعمیرات تخصصی لپ تاپ بابت مشکلاتی همچون پرش ال سی دی لپ تاپ
  • مشکلات مربوط به کار نکردن کیبرد لپتاپ
  • نوپاور میگویند در مواقع روشن نشدن دستگاه که به اصطلاح به آن.
  • مدار باک
  • مشکلات باتری
  • نداشتن خروجی صدا (No Sound )
  • خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ در حین انجام کار ( Random power off )
  • روشن می شود ولی بوت نمی شود . ( Power but no boot)
  •  دمای بالای لپ تاپ تا حدی که باعث هنگ کردن لپ تاپ می شود (Over Heat )

سوالات متداول تعمیرات لپ تاپ

عمر مفید باتری لپتاپ چه مدت است؟

عمر مفید باتری نوتبوک معمولا دو سال است ، پس از این مدت زمان ، زمان نگهداری شارژر باتری به تدریج کاهش میبابد و پس از مدتی باتری بیش از چند دقیقه شارژر نگه نخواهد داشت.

وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت و علت آن

عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت ، ناشی از  خرابی در مودم لپ تاپ یا قطع شدن شبکه است ، گاهی خود لپ تاپ و نرم افزار های به اینترنت نیز میتواند دلیل بر وصل نشدن به اینترنت باشد ، آی اس پی یا دیواره های دفاعی سیستم لپ تاپ مانع از وصل شدن لپ […]

پیکسل در صفحه نمایش لپ تاپ

  پیکسل داغ یا گرم – پیکسل های که همیشه روشن هستند بصورت نقطه شفاف روی صفحه نمایان هستند  پیکسل سوخته یا مرده. نقطه های سیاه و خاموش روی صفحه نمایش  پیکسل گیر کرده یا به جای مانده

برای ارتقاء لپ تاپ های ضعیفتر چه باید کرد؟

برای ارتقا لپ تاپ های قدیمی و ضعیف تر پیشنهاد میشود رم و هارد آن را ارتقا دهید ، دور هارد لپ تاپ نیز میتواند تاثیر بسزایی در سرعت روند کارکرد لپ تاپ داشته باشد ، در لپ تاپ های جدیدتر هارد های اس اس  دی نیز میتواند جایگزین مناسبی برای هارد های دو و […]

انواع سی پی یو لپ تاپ

سی پی یو های لپ تاپ در برند ها و نسل های متفاوت به بازار ارائه میشود ، یکی از شرکت های ارائه کننده سی پی یو شرکت اینتل میباشد. در مقاله مرتبط با سی پی یو این مبحث بصورت مفصل به آن پرداخته شده است

محافظت از باتری در بلند مدت

اگر میخواهید از باتری در بلند مدت استفاده نکنید ، باتری را تا 40 درصد شارژر کنید و پس از جدا کردن از لپتاپ در جای خشک و خنک نگه داری کنید ، دمای بین صفر تا ده درجه دمای مناسب برای باتری لپ تاپ است ، در بعضی موارد نگهداری باتری در محیط خشک […]

آیا در لپ تاپ ها ارتقا چیپ گرافیک امکان پذیر است ؟

برای تعویض و یا ارتقا کارت گرافیک لپ تاپ اکثرا اگر چیپ روی مادربرد باشد از دستگاه های تعویض چیپ استفاده میکنیم ، تعویض چیپست های آنبورد مادربرد لپ تاپ نیاز به لحیم کالری روی برد دارد و این روش بسیار خطر ناک است که نمیشود بدون تخصص لازم انجام گردد.اگر چیپ گرافیک لپ تاپ […]

تعمیر کارت گرافیک لپتاپ – تعمیر چیپ گرافیک لپتاپ

کارت گرافیک : مجموعه از قطعات الکترونیک مانند برد ، مدارد ، ای سی و چیپ و …. را کارت گرافیک میگویند ، چیپ گرافیک عضو اصلی این قطعه است و وظیفه آن تبدیل اطلاعات صفر به تصویر و پردازش تصویر را به عهده دارد ، در بعضی موارد تامین ولتاژ مورد نیاز را نیز […]

هنگ کردن لپ تاپ و خاموش شدن ناگهانی آن

بسیازی از مشکلات بوجود آمده لپ تاپ را عموما هنگ کردن میگویند ؛ هنگ کردن ، فریز شدن تصویر اتفاقی است که لپ تاپ  فرمانپذیری ندارد.مواردی چون تصویر ثابت میشود ، کیبورد کار نمیکند ، تاچ پد کار نمیکند در مدت زمان کوتاهی چون 15 ثانیه یا حتی یک دقیقه میتوان گفت لپ تاپ هنگ […]